Gör din bokning smart, snabbt och
eneklt på bokadirekt.se!

Boka Här

Laserbehandling

Hilterapia

Är en terapeutisk teknik baserad på en specifik högintensiv laserstrålning ( HILT* = Hög Intensiv Laser Terapi ) som arbetar säkert och möjliggör en effektiv terapeutisk påverkan djupt in i vävnaden.Den starkaste lasern för bästa effekten.

Idealisk vid behandling av smärtsamma patologier

Effektiv behandling genom Hilterapia  som påverkar ”osteo-muskulär och ledapparaten”, såväl ytligt som ner till djupast liggande besvär. Tack vare Hilterapia* och dess innovativa högintensiva laserimpuls, HILT*, som är patenterad och godkänd av U.S. FDA, kan den på kort tid och med ett varaktigt resultat ha en positiv analgetisk, antiinflammatorisk och biostimulerande effekt för patienten.

Hiltherapia representerar idag den mest utvecklade, banbrytande och innovativa lösningen för behandling och läkning av smärtpatologitillstånd associerade till senor, muskler och ligament. Att den är snabb, effektiv samt ger ett varaktigt resultat bidrar till patienters välmående och livskvalitet.

Hilterapia är effektivt för att minska smärtan och öka ledrörligheten vilket möjliggör en tidigare rehabiliteringsstart och samtidigt ger den en omedelbar lindring av patientens besvär

Huvudindikationer:

• Osteoartrit och degenerativa processer
  • Bursit, synovit, capsulit, inpigment (inklämnings) syndrom
  • Tendiniter,tendovaginiter
  • Ödem och lymfansamling
  • Post-traumatiska skador
  • Överansträngnings- och sportrelaterad skador

Ingår i chockvågsbehandling/osteopatibehandlingen.

Boka här

Mer information

MLS laser MPHI 5

MPHI-lasern möjliggör en enkel och funktionell användning av den exklusiva MLS terapin för behandling av smärttillstånd, inflammationer, ödem samt för biostimulering.

En mycket effektiv laserapparat

MLS – innebär att lasern arbetar med två våglängder (808nm som har en ffa.antiinflammatorisk och antiödemisk effekt samt 905nm som ffa. är smärtstillande) i en synkroniserad samverkan, vilket är UNIKT, och innebär en förhöjning av varje våglängds enskilda effekt. Denna samverkan har visat sig ha bättre terapeutiska resultat än den traditionella laserterapin.

MPHI 5 är konstruerad för att på ett enkelt sätt nå specifikt område på kroppen och överföra den högkvalitativa MLS-pulsen till ett väl definerat målområde (med 7 cm i diameter),vars skärpa och storlek har optimerats för att garantera ett enastående terapeutiskt resultat.

MPHI 5 innehåller 3 dioder som strålar med 808 nm och 3 strålar med 905 nm.Tillsammans ger de 3300mW vid full effekt.

MLS Terapi är hjälper följande:

• Kort behandlingstid
  • Reduktion och /eller smärtfrihet på kort tid, inklusive nervsmärta
  • Stark anti-inflammatorisk effekt.
  • Snabb läkning från överbelastningar och stukningar
  • Snabb återhämtning av skadade muskler
  • Snabb upplösning vid ödemiska tillstånd
  • Omedelbar förbättring av lokal cirkulation